Not resolved
1 comment

Update by user Apr 10, 2016

After cancelling the order on 09/04 morning, I went on to Twitter/FB ranting about this Pepperfry experience.To my surprise, in evening around 5.00 PM, I got the product delivered.

This was not through courier service but from pepperfry's delivery boys at the warehouse. I checked with these guys if they are coming here on special instructions or someone asked them to deliver it on priority - they said no. The delivery was scheduled as regular and they came to deliver it. So , Imran, who spoke to me in morning and said the order won't be delivered today had no idea that thier delivery team was probably on the way for the order to be delivered.

I didn't return the order as the order status on website didn't show cancelled status.

Now starts the fun. Seema from Pepperfry team called me around an hour later, again apologizing profusely for the delay and promised me that the order will be surely sent tomorrow. The order is already delivered to me but these guys have no clue about it!!!

I asked her to check the current status of the order and then call me. After sometime she called back with confirmation that the order is still in the warehouse and it will be delivered to me tomorrow. That's when I decided to inform her that the order was already delivered to me in evening.

I don't think these cases are going to stop @pepperfry till they fix their warehouse tracking.Pepperyfry has offered full refund on the order.

Update by user Apr 09, 2016

Update 08/04 : So after writing this review and posting it on twitter, I got a call from Priya from "THE CEO's Office at Pepperfry".After profusely apologizing and trying to placate by offering discounts, I was promised that it's being looked into with highest priority and order will be delivered tomorrow i.e.

09/04.

Update 09/04 : I called their customer support to check if at least , today the product is out for delivery. I was informed that the delivery if scheduled for noon and wait until end of day.

Half an hour later, I get a call from Imran who said he was asked to call me by Priya (probably she has no face left to show after yesterday's promises and apologizing) that they wouldn't be able to deliver the order even today. Can you believe this ***??

I had lost it by then - cancelled the order not before swearing at Imran with all the words in my vocabulary.

I will keep updating this post as I don't think the refund will be easy and I will have to go through the same agony again.

Original review posted by user Apr 08, 2016

I placed an order 19th March and was supposed to get the product between 23rd March by 3rd April. Having experience with ecommerce websites like amazon, snapdeal, etc. I was pretty confident that it will delivered as promised. After around 3-4 days of placing the order, in "TRACK ITEM"( where one sees the current delivery status), my order had reached second last stage "In Transit". After this there is the last stage "Delivered". I was pretty sure it will be delivered soon, around 26th-27th March. Alas! it never came.

After agonizingly waiting till the last day, I called pepperfry's support on 4th April. I was told that the product has reached warehouse and he was not sure why it's not delivered yet. After checking the support rep said there was some technical issue with thier backend because of which the order missed the delivery. He has placed delivery request for me and the package should reach me by tomorrow(ie. 5th april) or maximum by 6th April. One thing I understood here was that if I had not called thier support, the package would have been lying in their warehouse till eternity. Thats the kind of technology these guys have, where there is no tracking of product delivery and only once a customer complains is when they come to know. It doesn't end here.

5th April goes and then comes 6th April. The package has still not come. I again call Pepperfry's customer support, they apologize again and say there is some problem with warehouse, and the order will be delivered surely by tomorrow i.e. 7th April. I don't have much choice but to accept it and wait for the package to come.

On 7th morning I called Pepperfry's customer service to ensure that the package is delivered. The support rep checked with thier warehouse and told me that it scheduled for delivery post luch and it will reach me by evening. It is 7th April evening and the package has still not come. I again called Pepperfry and guess what these morons have again told me that there is some issue with warehouse and the order cannot be delivered today. It will be delivered by tomorrow i.e. 8th April. I disconnected the call with some expletives. I don't know when this order is going to be delivered, but it's one of the worst experience of online shopping.

@Pepperfry.com, guys this is 2016 and you are still relying on customer to tell you that a product is not delivered, and even after 4 follow up calls, still the order is not delivered? SHAME ON YOU.

Update 8th April: Today, called up customer support and got an update that their warehouse is closed. Can you believe it ?? They won't be delivering it even today.

Reviewer is in unhappy mood. ajg_ajg stated that there is a room for improvement of very much delayed delivery and customer service. Please immediately contact the author of this review to discuss order processing issue of delivery service. Pepperfry needs to offer any options to resolve the issue according to poster's claims.

Other people also mentioned delivery service in their reviews. You may find this information helpful for further shopping at Pepperfry.

Had an Experience with Pepperfry?

Write a review

Comments

PissedConsumer.com is temporarily operating in read-only mode and users cannot make any changes to the information, publish comments or reviews. Please come back in a couple of minutes.

PepperfryCares
#1141351
Pepperfry Verified Representative

Hi,

At Pepperfry, we do not anticipate to upset our customers and disappointed to hear about your concern.We apologize for the unpleasant experience that you had.

Please help us with your Order No. we will have the details checked and team will connect with you.

Regards,

Team Pepperfry

You May Also Like

Pepperfry - Broken Chair Delivery- Denying Refund Pepperfry "I have Ordered a Pepperfry product- A Rocking Chair on 7th Feb which was received in broken condition. This order was delivered after 40 days in a damaged condition. we..." Read more Pepperfry - DAMAGED PRODUCT AND RUDE CUSTOMER CARE Pepperfry "I recently ordered from pepperfry and had such a bad experience. Please whoever is reading this should think 10 times before ordering from this bogus site. Their customer care people..." Read more No where a customer is respected and protected. Order no.303293196_ My experience with Pepperfry is hurting and horrible.  Pepperfry "https://www.pepperfry.com/glendale-tall-shoe-rack-with-drawer-in-provincial-teak-finish-by-woodsworth-1214284.html I ordered a shoe rack from the above link. The colour delivered to me and the colour on their website is totally different. Attached are the images for the..." Read more Pepperfry — Fake N Fraud Promises made by companies representative.. Pathetic n worst Customer Service...Rude n bad behaviour by customer care representatives Pepperfry "I deal with pepperfry first time and my experience is worst...worst...worst...worst...worst...worst...worst...worst...worst...worst...... I purchased 3 products from Pepperfry which costs me around 50k to 60k. 1st product i ordered Home Sparkle..." Read more Elon Ptooerties - Disgusting Dirty Place and they call them Upgraded???? Elon Ptooerties "Moved into an Elon property this month basically every time I walk in this place it just disgusts me first thing I do look for all the bugs in here..." Read more Woofgang Bakery And Grooming Fleming Island - Poor Customer Service, Privacy Information Violation, Harrassment Woofgang Bakery And Grooming Fleming Island "I had purchased a harness from Woofgang Bakery on the 4th of September 2017 (few days prior to Hurricane Irma). My family and I were forced to evacuate Middleburg Florida..." Read more Stackcommerce Dealsandriodauthority Techdeals And Icollege - TechDeals, https://deals.androidauthority.com/, bad products Stackcommerce Dealsandriodauthority Techdeals And Icollege "Supposed great deal offered for " Ultimate CompTIA+ Lifetime Certification Bundle " with life time access suite of 8 CompTIA products. It uses CompTIA like images in advertisement. Product is..." Read more Yourswigs - BUYERS PLEASE, PLEASE BEWARE!!!!! Yourswigs "I looked on Yourswigs website and found the wig below that says "Sale". The wig was just what I was looking for. There website said Human Hair and the cost..." Read more